This website uses cookies to improve your experience. Kabul Et Reddet Gizlilik ve Kişisel Veri Politikası

Data kullanarak "0 medya" hedefleme
Yeni evlenen çiftler için düğün, hayatlarını birleştirdikleri en mutlu günleri. Ama bu mutluluk beraberinde bir de sorumluluk getiriyor: Düğünde takılan altın ve paraları ne yapacaklar?

İşte bu noktada Akbank Yatırım Hizmetleri devreye giriyor. Meblağdan bağımsız olarak, yatırım yapmayı düşünen herkese destek vermeyi amaçlayan Akbank Yatırım Hizmetleri için yeni evlenen çiftlere de ulaşmak önem taşıyor.

Fakat genç çiftlere bu özel günlerinde seslenirken, kitlesel iletişim yapmak doğru olmazdı. Onların gönlünü kazanacak ve mutluluklarını paylaşacak şekilde, birebir temas kurmalıydık.

Bunun için düğünlerin yeni adetlerinden biri haline gelen Instagram’ı kullanmaya karar verdik. Artık neredeyse her düğünde oluşturulan ve genellikle gelin ve damatın isimlerinden oluşturulan hashtag’ler bizim mecramız olacaktı.

Bir sonraki adım, hangi hashtag’leri kullanacağımızı belirlemek oldu. Bunun için TÜİK verilerini kullandık ve hem gelinler hem de damatlar için ortalama yaşları belirledik. Buna göre ilgili yıllara giderek o yıl doğanlara verilen en popüler isimleri bulduk. Bu iki isim setini her permütasyonda birleştirdiğimizde, evlenme ihtimali en yüksek çiftlerin isimlerini elde ettik.

Bu datayı kullanarak her çiftin adına özel hazırlanmış 1,000’den fazla kişiselleşmiş video ürettik. Videolar, alışılmış Akbank reklamları gibi, bir a capella şarkı ile başlıyordu ama her biri, ilgili çiftin adıyla tamamlanıyordu. Tüm bu videoları sonrasında çiftlere ait hashtag’lerle Instagram’a yükledik. Böylelikle de her düğünde davetlilerin çektiği fotoğrafların arasında Akbank’ın özel videosuyla yer almış olduk.

Bu yöntemle Akbank, Instagram’ı hedef kitlesine kişisel bir dokunuşla ulaşabildiği efektif bir mecraya dönüştürdü. Üstelik tüm bunları, sıfır medya yatırımıyla yapmış oldu.

Ödüller

2018 IAB Mixx Ödülleri - Altın Mixx

2018 Social Media Awards - Verinin Etkin Kullanımı - Altın

2018 Social Media Awards - En İyi Proje (Best in Show)

2018 Kırmızı Ödülleri - En İyi Veriye Dayalı Yaratıcılık

2018 Kırmızı Ödülleri - En İyi Sosyal Medya İletişimi

2018 Kırmızı Ödülleri - En İyi İnovatif Mecra Kullanımı (Başarı Ödülü)