This website uses cookies to improve your experience. Kabul Et Reddet Gizlilik ve Kişisel Veri Politikası

BİR KUYUM MARKASINDAN, MODA MARKASINA #TakSanaYakışanı
81 yıl önce kurulan Atasay, bugün Türkiye’nin en büyük mücevher zinciri. Marka 2017 yılında büyük bir dönüşüm hikayesi yaşadı.

Reklamcılığın ilk yıllarından beri alışık olduğumuz ‘mücevher ve pırlanta markası iletişim modeli’ tamamen unutularak, bugünü yansıtan, genç, güncel bir kimlik arandı.

Bunun için öncelikle Türk kadını derinlemesine incelendi.
Ve ortaya şu gerçek çıktı:
Türkiye’de konu kadın olunca takacak cok şey var.

Saça başa tak, büyükleri tak, evliliğe tak, kilolara tak, derken liste uzadıkça uzadı.

Atasay kadınlara bunlara takmamayı, özgürce kendi secimlerini yapmayı önerdi. Takı takmak ile de birebir ilişkide olan TAK SANA YAKIŞANI söylemi böylece ortaya çıktı.

Bu söylemle, klasik bir reklam cingılı yerine herkesin söylemekten zevk alacağı, bir albümün bile parçası olabilecek bir manifesto şarkı hazırlandı.

Markanın görsel kimliği ve fotoğraf dili de yeniden ele alındı. Şarkıyla birlikte bu yeni yaklaşım doğrultusunda bir film yayınlandı.
Hem film hem de fotoğraflar için saç stillerinden nail-arta kadar yenilikçi styling önerileri tasarlandı.

Kolyeleri ters takma, zincirleri kemer yapma, genç bir takıyı yaşlı bir kadının kullanması gibi klişeleri takmayan yeni fikirlerle kadınlara ilham verildi. Soğuk ve ulaşılmaz mücevher marka kimliklerinin yerine yeni, eğlenceli ve ulaşılabilir bir görsel kimlik olusturuldu.

Tak Sana Yakışanı, kısa sürede bir marka söyleminin ötesine geçerek insanların sahiplendiği ve sosyal medyada kendi paylaşımlarında kullandığı bir söyleme dönüştü.

Her şeyden öte takı özel günlerde, kadına erkek tarafından hediye edilen bir ürün olarak görülürken,
artık kendi tarzını kendi oluşturan ve kendi seçimini yapan kadınların günlük olarak da kullandığı bir parçaya dönüştü.